"Vi vill vara bäst på allting som vi gör"

– Armand "Mondo" Duplantis

Den svenska tandvårdskedjan Aqua Dental inleder samarbete med Armand “Mondo” Duplantis och möjliggör att fler får gå till tandläkaren.
– För mig känns det som att Aqua Dental har samma mål som jag har. Vi vill vara bäst på allting som vi gör. Allting ska vara top notch. För mig var det ett lätt beslut att jobba Aqua med Aqua Dental, säger Armand “Mondo" Duplantis.

Tandvårdskedjan Aqua Dental har sedan starten 2010 haft som mål att driva utveckling och förbättra svensk tandvård från grunden. Det är ett högt uppsatt mål, som bolaget outtröttligt arbetar för att uppnå. I centrum av detta arbete står alltid den kliniska verksamheten med patienterna och medarbetarna i fokus. Bolaget utbildar nästa generations specialister, driver innovation, testar nya tekniker och strävar konstant efter att förbättra patient- och vårdupplevelsen.
– Vi är på en lång resa och måste vara duktiga på att fylla på organisationen med ny inspiration. Vi vill göra det omöjliga, det som ingen någonsin har gjort. Då är det viktigt att lyfta blicken och ta inspiration av personer som har det där lilla extra. Den här gången kunde det inte bli mer rätt. Mondo är själva sinnebilden för allt vi vill uppnå. Att våga gå sin egen väg, jobba hårt och gång på gång flytta gränsen för vad som är möjligt," säger Niklas Virta, VD.

En del av Aqua Dentals uppdrag att förbättra tandvården är att tillgängliggöra den och på så sätt få fler personer att gå till tandläkaren. I och med det här samarbetet vill Aqua Dental utmana sig själva ytterligare. Under kampanjens gång kommer Aqua Dental att lansera flera unika erbjudanden.

– Mondo är ju onekligen i högform, han gjorde en grym inomhussäsong som avslutades med ett nytt världsrekord i slutet på februari på 6.22 meter i franska Clermont-Ferrand. Jag fick själv chansen att följa hans förberedelser inför den kommande utomhussäsongen och jag kan bara säga att jag är djupt imponerad över det gedigna och envisa sätt Mondo tar sig an sina utmaningar. Bara från våra dagar tillsammans har jag lärt mig otroligt mycket. En stor portion passion, en obeskrivlig nivå av självledarskap och fokus på förberedelser samt att skynda långsamt är några av de saker jag tar med mig hem till organisationen. Det är egenskaper vi alla kan ansvara för att applicera i bolaget och i livet, fortsätter Niklas Virta.

Under det senaste året har bolaget rullat ut ett revolutionerande och patientcentrerat klinikkoncept genom etablering av nio nya kliniker ute i landet där tandvården varit eftersatt och vårdköerna långa. Tandvård ska inte behöva vara omständligt eller otäckt. Målet är att tillgängliggöra tandvården och få fler personer att gå till tandläkaren, på så sätt siktar tandvårdskedjan mot att förbättra den svenska munhälsan och i längden således bidra med samhällsnytta genom att minska belastningen på primärvården. Forskning visar att dålig munhälsa leder till hjärt- och kärlsjukdomar, ökad risk för diabetes och demens men framför allt psykisk ohälsa och socialt utanförskap.

– Vi är inne i en spännande fas där vi fortsätter att växa och ständigt arbetar för att förbättra tandvården i Sverige. Tillsammans med Mondo kan vi höja vår målsättning och låta oss inspireras och utvecklas för att komma ännu längre,” säger Niklas Virta.

 

 

Vill du komma i kontakt med oss? 

Fyll i formuläret nedan så kommer vi att kontakta dig inom kort. 

Dags för en undersökning?

Vi vet att du har hört det förr, men regelbundna besök hos tandvården är viktigt för att dina tänder ska må bra. Välkommen till oss och upplev en trevligare tandläkare.