Reklamation och garantier
Vi vill göra allt för att du ska känna dig nöjd och trygg med behandlingen hos oss.
Det är viktigt för att du som patient är nöjd med din behandling hos oss. Om problem ändå uppstår är du alltid välkommen att höra av dig med frågor till din tandläkare, klinikchefen på din Aqua Dental-klinik eller till Lars Wetterberg, odontologiskt ansvarige. Du har även Patientnämnden till din hjälp vid frågor och synpunkter på din tandvård.
Om Patientnämnden
Patientnämnden är en fristående och opartisk instans. Till nämndens förvaltning kan patienter, anhöriga och personal kostnadsfritt vända sig med frågor som rör all offentligt finansierad hälso- och sjukvård. Där ingår landstingets hälso- och sjukvård, kommunernas hälso- och sjukvård i särskilda boenden, privata vårdgivare som har avtal med landstinget eller en kommun, handikapp- och habiliteringsverksamhet samt folktandvården och den tandvård som landstinget finansierar. Därutöver hanterar nämnden frågor som rör privata tandhygienister och tandvård.
Inom varje landsting finns en patientnämnd enligt lagen om patientnämndsverksamhet. (Lag (1998:1656) om patientnämndsverksamhet m.m.)
Observera att Aqua Dental endast har avtal med patientnämnden i region Stockholm och Uppsala.
Har du frågor, funderingar eller vill du komma i kontakt med oss? Fyll i formuläret nedan så kommer vi att kontakta dig inom kort. Du är självklart även välkommen att ringa oss på 010 188 00 00.
Läs också
-
65+Reformen
65+Reformen är ett initiativ från oss på Aqua Dental som syftar till att utöka tandvårdsstödet för seniorer. -
Avbetalning av tandvård
På Aqua Dental erbjuds våra patienter fördelaktiga avbetalningslösningar helt utan ränta. -
-Träffa Aqua Dentals tandläkare online
Med vår nya tjänst Onlinetandläkaren kan du träffa en tandläkare direkt i din mobil eller dator. Perfekt för dig som har frågor eller söker rådgivning för en synbar förändring i munnen.